zondag 29 augustus 2010

Zijn sommige mensen zo "pietluttig" of ligt het echt aan mij?

Ik kreeg ongeveer een half uurtje geleden de volgende e-mail:




"ik had het vrijdag en zaterdag wat drukker dan verwacht, maar dat gaf niet, dan kon ik zondag ff op de site kijken    of ik iets leuks kon bestellen, en dan extra leuk met de 15%.
Ik was net een paar minuten op de pc, en toen kreeg ik het mailtje dat de actie over was.
ik was nog niet echt gaan kijken en had dus nog geen lijstje gemaakt om te bestellen, maar nu laat ik het dus ff zitten omdat ik een beetje de smoor in heb........ je hebt jezelf er meer mee dan mij.......maar het lijkt me zo niet de bedoeling.......
beetje lastig als je acties doet, die ineens niet meer gelden terwijl onwetende klanten op dat moment nog denken dat ze ruim de tijd kunnen nemen.......
miss iets om een volgende keer even over na te denken"

Deze e-mail komt van een klant die ongeveer 1,5 maand geleden 1x iets besteld heeft vanuit de uitverkoop. Diezelfde klant is nu dus heel erg boos omdat ze vandaag geen 15% korting meer krijgt, maar nog slechts 10% korting. De 15% korting was geldig tijdens de Doldwaze Kaartendagen op 26/27/28 Augustus, ik had mij vergist en had in de nieuwsbrief van de kortingsactie gezet dat de actie geldig was op 27/28/29 Augustus..vergissen is menselijk...toch?

Als ik dat soort e-mails krijg word ik eigenlijk best wel boos...ik hanteer hele lage prijzen en heb heel vaak kortingen, iets wat bij andere webwinkels vrijwel niet aan de orde is. Zijn mensen dan echt zo pietluttig geworden dat ze dus vanwege die 5% minder korting en een menselijke vergissing meteen beledigd zijn, of ben ik gewoon verkeerd bezig met mijn webwinkel?

Ik zou eigenlijk wel heel graag van jullie willen weten hoe jullie hiernaar kijken, en of jullie misschien nog meer online hobbywinkels kennen die zo vaak kortingsacties houden als dat ik doe

Hartelijke groetjes,
Kim

12 opmerkingen:

sjoman zei

Hoi Kim,

Ik vind dat je wel goed bezig bent.
Door verschillende omstandigheden heb ik bijna 6/7 weken moeten wachten op mijn bestelling, maar je hebt dit goed ( vind ik) afgehandeld en ik bestel ook rustig weer wat bij jou , want die andere keren ging het ook goed. Dus waarom gelijk boos doen om een paar % korting snap ik dan ook niet.
Ga zo door meid , je doet het goed en je kan het echt niet iedereen naar de zin maken. Trouwens je bent die kortingen niet verplicht ! Mensen mogen blij zijn dat je zoiets organiseert!

Groetjes ,
Anita

Kim Mordang zei

Hallo Anita,

Wat ontzettend leuk dat je je ook hebt aangemeld voor mijn blog!! Ja ik voel me NU nog rot over hoe het gelopen is met jouw bestelling :-(, maar ik ben zo blij dat je het goed hebt opgepakt, en ik ben natuurlijk nog veel blijer dat je het vertrouwen niet bent verloren!

Hartelijke groetjes,
Kim

Chantal zei

Hoi Kim,

Je moet je hier niets van aan trekken hoor! Zulke klanten kun je beter kwijt dan rijk zijn! Waar hebben we het over: 5% extra korting! Toe zeg! Je moet er ook niet aan toe geven, vooral omdat het ook geen vaste klant is! Dan zou het een ander verhaal zijn! Ik heb vanochtend ook een bestelling bij je geplaatst en ik kreeg 10% korting! Super toch? Je bent al niet zo duur als andere webshops! Meid, trek je er alsjeblieft niets van aan en ga zo door als je al doet! Echt, zeurende klanten zijn er altijd. Mensen willen graag voor een dubbeltje op de eerste rang! Nogmaals: ga zo door als je nu al doet!
Groetjes Chantal.

Kim Mordang zei

Hallo Chantal,

Dankejwel voor je lieve reactie. Door dit soort reacties als van jou en Anita krijg ik weer zin om door te gaan met mijn webwinkel, want na zo een klant (en het is echt een kreng brrr) heb ik er even geen zin meer in, maar nu dus weer wel!

Groetjes,
Kim

Frederique zei

Hoi Kim,

Het zegt meer over die klant dan over jou! Maak je er niet druk om.
Ik ben trouwens sinds vandaag ook jouw blogvolger en heb zelf ook vanaf vandaag een blog. Mag ik even reclame maken:
www.kaartenenkadootjes.blogspot.com

zou het leuk vinden als je langs komt.
Groetjes en succes met je blog!
Frederique

Anja zei

Ha Kim,

joh, lekker niks van aantrekken hoor! Je runt de zaak naar eer en geweten en er zijn altijd mensen die 'zeuren'. Je kunt het nooit iedereen naar de zin maken, dus het belangrijkste is dat je het doet op jouw manier!

Ook ik heb pas 1 keer wat bij je besteld (maar ik ben gezegend met scrap-winkels in de buurt), maar ik vond de communicatie en de service dik in orde! En je was inderdaad de goedkoopste ;)

Ik blijf je site/blog zeker volgen en wens je veel succes.

Groetjes, Anja

Roelie zei

Hoi Kim,
ik ben ook volgster bij je geworden. Ook hier ging iets niet helemaal goed nav de waardebon die ik bij je heb gewonne, maar dat wordt absoluut heel netjes door je opgelost. Kan gebeuren toch? Ik ga in de toekomst zeker vaker iets bij je bestellen, dus ga alsjeblieft gewoon door met je webwinkel, je bent absoluut goedkoop met alles!!!
Groetjes Roelie

ScrapbookingJudith zei

Hoi Kim,

Ik sluit me volledig aan bij de vorige schrijfsters, trek het je niet aan. Ik kan het me wel voorstellen dat je het wel doet, want zo steek ik ook in elkaar, maar je moet maar denken: dit is maar 1 persoon en wij - al die andere mensen waarmee het wel goed gaat en waarmee je leuke contacten hebt - zijn lekker met meer!
Ik ga zo meteen de vlinder pons bij je bestellen (hm ... da's nou toevallig wel uitverkoop, haha) en blijf zeker in de webwinkel kijken (en kopen).

Groetjes, Judith

Anouk zei

Kim,

Ik kan me jouw reactie goed voorstellen maar eigenlijk ook van de ander (wellicht had ze haar mail op een wat vriendelijker toon kunnen schrijven....). Vergissen is menselijk maar je had misschien de actie dan maar 1 dag langer kunnen laten lopen.
PS haar dan in een van de reactie hierboven een kreng noemen vind ik niet zo chique

Kim Mordang zei

Heej Anouk,

De kortingen gelden op de dagen dat ze zijn vastgesteld, en uiteraard ben ik daar ook wel wat flexibel in, een andere klant heeft wel nog gewoon die 15% korting gekregen. Je hebt gelijk dat het niet chique is om haar een kreng te noemen, maar als je 70u per week bezig bent met je webshop en iemand reageert dan op die manier heb je soms even geen zin meer om chique te zijn ;-)

Lotte zei

Lieve Kim,
Ik vind je winkeltje helemaal te gek en heb hem overal op clubs.nl gepromoot waar ik beheerster ben bij verschillende clubs! Ik bestel regelmatig wat producten bij je en die komen elke keer weer super netjes binnen. En mensen die al boos worden omdat ze 20 cent meer moeten betalen voor een product zijn het gewoon niet waard om boos om te worden. Dat is zonde van je energie. Ga alsjeblieft zo door met je winkeltje want ik vind hem helemaal geweldig en ben inmiddels al een aardig vaste klant geworden!
Liefs,
Lotte

monique scrappiecart zei

hoi kim,

trek je niks aan van dit soort meldingen joh je bent juist heel goed bezig !!! heb nu in korte tijd 2x iets bij je besteld en de service is gewoon goed heb echt niks op aan te merken . wil alleen maar melden ga zo door !!!!! en laat je vooral niet beinvloeden door 1 klant .

groetjes monique