Pffff wat is het ontzettend druk!! Toen in Februari gestart ben met mijn webshop had ik nooit verwacht dat het 6 maanden later al zo goed zou lopen. Het is natuurlijk fantastisch dat het zo goed loopt maar het brengt ook een hele hoop stress en gedoe met zich mee.
Ik werk gemiddeld 70 uur per week aan mijn webshop en het begint me nu een beetje op te breken dat er mensen zijn die over de meest achterlijke kleine dingetjes vallen. Gelukkig heb ik veel meer geweldig leuke klanten, dus dat maakt alles weer helemaal goed!! Naast de 70 uur die ik aan mijn webshop werk (als het niet nog meer is), volg ik een voltijd-studie European Law School aan de Universiteit van Maastricht, heb ik een part-time baan EN ik heb een man en 3 hondjes die helaas veel te weinig aandacht krijgen
Ik snap dat het vervelend is als je 2 keer een e-mail moet sturen, of als je niet meteen een bevestiging krijgt dat je betaling is ontvangen...maar ik ben ook maar een mens, en door de waanzinnige drukte kan het zijn dat ik weleens iets vergeet. Dit doe ik niet opzettelijk of omdat ik mijn klanten niet belangrijk genoeg vind, maar op het moment dat je 100 Nestabilities gereserveerd hebt bij de leverancier en bij aankomst van de bestelling blijkt dat zij er maar 30 kunnen leveren heeft dit toch echt even voorrang boven andere zaken.
Je zou denken: "kwestie van telefoontje plegen en zeggen dat je bestelling niet compleet is"..ja was het maar zo makkelijk. Ik bel inderdaad om te zeggen dat mijn bestelling niet compleet is, maar meer dan dat gebeurd er op dat moment ook niet. De Nederlandse leverancier is afhankelijk van Spellbinders Amerika...en aangezien die de vraag niet aankunnen..
Ook al heb ik af en toe zo een moment dat ik denk:"bekijk het maar met de spulletjes" heb ik veel meer momenten dat ik denk:"oh wat een leuk berichtje weer van een klant" en "oh wat leuk dat die weer wat bestelt" etc etc..en zolang het positieve ver boven het negatieve blijft uitsteken blijf ik aan het werk met mijn webshopje!
3 opmerkingen:
Pfff meis, ik kan me voorstellen dat het je opbreekt zo! Ik zou ramgek worden als ik zoveel zou moeten werken. Is er niet iemand die je bijv. kan helpen met de bestellingen inpakken? Of die ook eens een mailtje of telefoontje kan doen? Ik vind in ieder geval dat je top werk afleverd! Je bent altijd even vrolijk en persoonlijk in de mail! En je webshop is super! En die mensen die over de kleine dingen vallen.... die zijn het echt niet waard om energie aan te verspillen! Je regelt altijd alles netjes en op tijd! Dus ik kan alleen maar zeggen: ga zo door meid, maar misschien moet je wel iets doen aan het aantal uren werk wat erin zit! Dit houdt je ook niet veel langer vol zo.....
Groetjes,
Lotte
ik heb eind vorige maand voor het eerst bij je besteld,en ben echt meer dan tevreden over de service.Ik ben dan ook echt van plan veel vaker bij je te bestellen.
Mensen die zeuren vind je helaas overal,daar kun je niks aan veranderen.Maar ik kan me goed voorstellen dat dat gezeur je wel eens opbreekt.Je daar niks van aantrekken is makkelijker gezegt dan gedaan,maar probeer het toch maar.
Ik zou in ieder geval niet in je schoenen willen staan,je werkt echt veel te veel.Daar moet je iets aan doen hoor,want zoals Lotte al zei,dit hou je niet vol
groetjes,Marika
Hallo Lotte en Marika,
Mjah..ik werk ook veel te hard..dat weet ik zelf ook wel maar ja..nog even snel dit doen en dat nog doen...en voordat je het weet ben je weer een hele dag kwijt.
Ach die vervelende mensen...die heb je inderdaad overal wel, ik heb me nu ook voorgenomen dat ik tegen die mensen gewoon zeg dat ik hun manier van benaderen als heel onprettig ervaar en ze dan vriendelijk verzoeken om dat te veranderen, anders moeten ze maar bij een andere webshop gaan bestellen.
Heb gewoon totaal geen zin meer om discussies over iets te moeten aangaan, om me te moeten verontschuldigen voor dingen waar ik niets aan kan doen, etc etc..
Maar zoals mijn blog al zegt..zolang ik zoveel leuke,lieve en gezellige klanten blijf behouden..ga ik gewoon door!
Groetjes,
Kim
Een reactie posten